fbpx

Видове масажи и какви са разликите между тях?

Видове масажи

Видове масажи и какви са разликите между тях?

Кои видове масажи могат да доведат до мускулна треска?  

Дълбокият и силовият са различни видове масажи според нашата система. Спортен масаж е комбинация от предишните два, но с точно определена цел за спортиста! Много често хората бъркат спортния масаж с нещо, което замества тренировката или без да са спортисти, казват “Искам спортен масаж!”, представяйки си нещо много полезно. Нещо като спорт и масаж в едно. 

А спортният масаж е просто средство за обработване на тялото в тренировката или възстановяването му след нея. При дълбок масаж се достига до всички тъкани, чак до коста, но без да е задължитело използването на сила – използва се специална техника

При така наречения силов масаж по-често се мачкат повърхностно тъканите с риск за дългосрочен дисбаланс на миофасциалните връзки. Ние избягваме това понятие, защото то не е свързано с нито една цел на масажа. И в този смисъл разделяме масажите за начинаещи масажисти на дълбоко-тъканен и спортен. Тук можем да допълним, че мускулната треска след масаж се дължи на лошо кръвообръщение в отделни тъкани или цялостно нарушено кръвообръщение в следствие на обездвижване

С масаж може ли да се натоварват мускули?

Не, разбира се! Но може да се повиши обмяната на веществата в мускулите по време на масаж, което е подобно състояние. То също може да доведе до мускулна треска. 

Какво отношение има заседналият начин на живот?

Безспорен факт е, че от тук нататък, хората трябва да тренират как да седят по-дълго, защото животът е свързан с все повече седене. Това предполага, че трябва да започнем да учим и децата си как да се движат и спортуват, за да могат да седят по-дълго. А това НЕ Е проста работа и въобще не е свързано със старите разбирания за физзарядка и гимнастика. Те по-скоро биха довели до “вдървяване” и травми и после докторът ще трябва да ви праща на плуване…ако ме разбирате.

Накратко, трябва да пригодим телата си за повече седене. За тази цел, трябва да обърнем внимание на хидратацията на фасцията. Важно е как тренираме, за да можем да хидратираме всяка клетка в нашето тяло.

Как да тренираме за да постигнем хидратация? 

Разнообразни тренировки са ключът към тази цел. И под разнообразно не разбираме един ден да тренираме за крака и гърди, а на следващия за гръб и ръце! Разнообразно значи да се движим естествено, без изолирани движения, за да може да се хидратира фасцията в цялото тяло. Тоест, да има баланс между всички мускули в тялото и в покой те да са меки като памук. 

И така…какво се случва с водата?

При напрягане на мускула се изцежда водата от него, а при отпускането му, водата влиза обратно в него. 

Фактори за нарушена хидратация и крампиране на мускулите: 

Първо: Когато се използват еднообразни движения, мускулът спира да се хидратира, защото се получават дисбаланси, които го втвърдяват трайно. Ако е стегнато дадено място и не се отпуска максимално, там не влиза достатъчно вода и не се хидратира. Дори и да пием много вода, няма да успеем да се хидратираме, ако тренировката не е съобразена с естественото движение на тялото. Това, от своя страна, води до повече схващания и крампи и прибягваме до употребата на магнезий, който обикновенно не помага особено. 

Второ: Ако правим едни и същи движения в нашата тренировка натоварваме определени мускули, които временно се хидратират, но с времето дразненето на мускула отслабва и хидратацията намалява. Това значи, че организмът започва да изпраща по-малко вода. 

Спортовете, включващи разнообразни движения, развиват хармонично тялото

Аз лично, за съжаление, нямам този късмет и съм тренирал повече “еднообразни” спортове, като гребане и колоездене и още се боря с тежки дисбаланси и изкривявания… 

Най-общо казано – изправянето на стойката както и хидратацията на тялото до голяма степен зависят от спортната ни или неспортната предистория.

Основната цел на нашите тренировки е да ви изправим стойката и да я запазим за цял живот! 

Да научим хората как да се грижат за себе си по най-правилния начин, за да бъдат активни и в напреднала възраст, без да имат затруднения в движението, е основно наше занимание! 

Тепърва светът започва да мисли в тази посока. Как правилно да се движим, за да бъдем здрави дълги години? И това вече не е пожелание от новогодишна картичка, нито някакъв необясним късмет, а реалност!

Автор: Калин Ангелов, управител на Бодилайф и създател на иновативна методика за кинезитерапия.

WRITTEN BY:

Sorry, the comment form is closed at this time.