fbpx

Болки в рамото – какво ги причинява и как да ги елиминираме?

Болки в рамото

Болки в рамото – какво ги причинява и как да ги елиминираме?

Когато спортувате неправилно, травмите се появяват неминуемо. На всеки се случва да изпита различни болки по време на спорт. Най-често това са болки в рамото, болки в гърба, кръста или други стави. Всички те пречат на качественото спортуване и най-вече на постоянството. Много са малко хората, които тренират професионално и още по-малко са тези, които знаят как да го правят по начин, предвиждайки и елиминирайки възможностите за травма.

Нашата цел е да хвърлим малко светлина върху този “правилен” начин на спортуване, за да не се налага да прекъсвате спортната си инициатива заради травми. 

Какви са причините, които водят до болки в рамото?

Основната причина е торакалната кифоза. По-популярното име на това състояние е “изгърбване” или “прегърбване”. Защо “изгърбването” е свързано с болките в рамото? Защото, когато човек се изгърби, лопатката следва гръбнака и отиваш напред. Вследствие на това, ако искате да си вдигнете ръката, за да хвърлите топка или каквото и да било движение, свързано с вдигане на ръката до 180 градуса, няма да успеете без да направите, компенсаторно движение заради опирането на ръката в издадената напред лопатка (опиране на хумеруса в клюновиднив израстък на лопатката).

И така, изгърбването компрометира движението на ръката в раменна става, тъй като обемът на движение е силно ограничен. Това е основната причина за мускулен дисбаланс и травми в областта на рамото. При наличие на торакална кифоза, особено ако е голяма, се променя моделът на движение, който се компенсира от други мускулни групи, например с поемане на движението от кръста, по-научно казано лумбална екстензия. Това само по себе си води до болки в кръста и други части от тялото. 

Какво причинява кифозата?

Повишения тонус и скъсяването на два мускула са основната причина за това “изгърбване”. Малкият гръден мускул, който прибира рамото навътре и другият много голям мускул е латисимус дорси  или така наречените “перки”. При мъжете, които тренират и са видимо развити, те са главната причина за това “изгърбване”. Това са отговорниците тялото да не е във функционална стойка и да липсва баланс между мускулите отпред и отзад в областта на торса.

Как да предотвратим този дисбаланс?

Нашата методика цели точно това. Изправяне и балансиране на стойката. Това би довело до елиминиране на изкривяванията, които се случват вследствие на неправилно спортуване или дори само заради модерния и заседнал начин на живот. 

Автор: Калин Ангелов, управител на Бодилайф и създател на иновативна методика за кинезитерапия

WRITTEN BY:

Sorry, the comment form is closed at this time.